5 Makanan super untuk bakar lemak dengan cepat!

5 Makanan super untuk bakar lemak dengan cepat!

1. Teh hijau
Teh hijau memang dikenal sebagai minuman yang menyihatkan. Antioksidan bernama EGCH dalam teh hijau boleh membantu meningkatkan metabolisme dan membakar kalori.

2. Oat
Oat merupakan salah satu sarapan ideal bagi anda yang ingin menurunkan berat badan. Oat memerlukan waktu lebih lama untuk dicerna sehingga akan mengawal kandungan gula dalam darah dan insulin dalam tubuh. Selain dapat membuat kita kenyang lebih lama dan membantu membakar lemak.

3. Brown rice
Jika ingin menurunkan berat badan PERLU gantikan beras putih dengan beras perang. Beras perang  mengandung banyak vitamin dan mineral seperti vitamin E, B, magnesium, zat besi, sekaligus lemak. Beras perang akan mencegah anda merasa lapar, meningkatkan fungsi usus, dan meningkatkan metabolisme.

4. Kacang
Kacang-kacangan seperti walnut dan almond mengandung lemak sihat yang membantu membakar lemak serta mempercepat metabolisme tubuh disamping dapat membuat anda merasa kenyang lebih lama. Jadikan kacang sebagai snek harian anda. :)

5. Yogurt rendah lemak
Yogurt juga membantu membuat Anda kenyang lebih lama dan tak mudah lapar. Yogurt juga memberikan tenaga yang diperlukan untuk melaksanakan aktiviti harian.

Amalkan makanan tersebut di samping bersenam secara teratur dan mengamalkan lebih sayuran dan buah-buahan. :)

No comments:

Post a Comment